20211123VHF8530

Conflict is een situatie die om aandacht vraagt

logo rini -penningen

Arbeidsmediation

Mediation arbeidsconflict

Je wilt het niet, maar toch beland je soms in een situatie waar je er niet uitkomt met jouw werkgever of jouw werknemer. Gaandeweg kan in een dienstverband van alles gebeuren. Denk aan het vertrouwen dat is beschadigd, karakters die botsen, gedrag van de ander die je niet begrijpt, of op basis van jouw waarden niet acceptabel vindt. De situatie heeft voor een werkgever vaak financiële en organisatorische gevolgen. De werknemer wordt vaak persoonlijk geraakt door een dergelijke situatie. Soms met arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Alle reden om er zo spoedig mogelijk serieus aandacht aan te besteden. En op die manier schadelijke gevolgen in financiële èn emotionele zin zoveel mogelijk te beperken.

Mediation arbeidsconflict tussen afdelingen of binnen teams

Het kan ook zijn dat er meer mensen betrokken zijn. Het komt vaak voor dat lastige situaties ontstaan tussen afdelingen, organen binnen een organisatie (bestuur/OR) of binnen een team.

Het is jammer van alle tijd, energie en kosten om lang in een dergelijke situatie te blijven hangen. Het is misschien even spannend om de stap te zetten, maar doorgaans is het een bevrijding als met behulp van mediation helder wordt wat er nodig is om weer verder te kunnen.

Expertise arbeidsrecht en mediation

Als voormalig arbeidsrechtadvocaat heb ik zowel werkgevers als werknemer bijgestaan in allerlei sectoren. Zowel in het bedrijfsleven, als bij de overheid, in het onderwijs, de zorg, de kinderopvang, de bouw, productie, bibliotheken en in de zakelijke dienstverlening. Je kunt het zo gek niet bedenken. Daardoor kan ik me snel verplaatsen in welke arbeidsituatie dan ook. En begrijp zowel de belangen van bedrijven en organisaties, als ook die van de werknemers die daarin werkzaam zijn.

Hoe bereid je je (cliënt) voor op een mediation?

Voor deelnemers aan een mediation heb ik op een rij gezet hoe ze zich kunnen voorbereiden op een mediationgesprek. En voor hun gemachtigden zijn er tips hoe ze hun cliënt voorafgaand en tijdens een mediation kunnen begeleiden.

Dit kan kosteloos worden opgevraagd. En als er vragen zijn kun je altijd bellen of een bericht sturen

Zie de volgende mogelijkheden:

Meer weten of contact

Wil je meer weten of contact? Ik hoor graag van je. Je kunt me een bericht sturen of een afspraak maken via de contactpagina, klik hier.